söndag 15 februari 2009

Golvläggning

Idag har det lagts golv i Elsas blivande rum. J och far slet hårt och jag hjälpte till att hitta fel... :-). De blev inte riktigt färdiga, men man kan redan se hur himla snyggt blir! Elsas rum kommer att blir det finaste i hela huset. Nu ska bara de nedrans listerna dit också, de fick specialbeställas eftersom herrn i huset vill att det ska vara likadana lister i hela huset. Hade jag fått bestämma så hade jag köpt första, billigaste bästa listerna, så att rummet kunde bli färdigt NU. Har ingen aning när vi får listerna nu. Sedan börjar den roliga delen, med inredning. Det kliar i fingrarna. På torsdag eller fredag ska jag förhoppningsvis köpa en matta, om jag kan hitta en fin, tvättbar matta som inte kostar multum. Vad trist det är att alltid behöva vända på slantarna. Tänk om man kunde köpa precis det man ville ha precis när som helst. Suck.

Inga kommentarer: