fredag 30 mars 2012

Träning...

För ett tag sedan laddade jag ner träningsappen My fitness till min telefon eftersom jag tyckte att det kunde vara bra att kunna mäta upp hur långa sträckor jag springer eller cyklar och hur snabbt det går och hur länge jag är ute. Dessvärre har den har appen en irriterande egenhet som jag inte alls uppskattar - den skickar mail till mig om hur mycket jag tränar varje vecka. Det hade väl kanske varit trevligt om man nu var duktig på att träna, men idag fick jag ett mail där det stod: It's been 10 days since your last work out. Som om jag inte redan mår dåligt över det då. Bara gnid salt i såren, gör det! Och vad vet den dumma appen om hur mycket jag tränar egentligen, jag kanske inte alltid sätter igång den när jag tränar. Tyvärr har den rätt den här gången... Det är svårt att kombinera examensarbete, praktik, sjukt barn, trädgårdsfix och träning. Och vad vet appen om det?!! Kan man inte programmera den så att man får stående ovationer varje gång man faktiskt tränar istället för att den påtalar hur sällan man tränar. Skulle kännas mycket mer inspirerande.

Inga kommentarer: