tisdag 27 mars 2012

Däckbyte

Sol och vår och vinterdäck funkar ju inte, så i söndags tog jag tjuren vid hornen och bytte däck. Som vanligt hann jag bli förbannad redan innan jag började bytet. Först skulle jag ta fram däcken som jag hittade längst in i förrådet inmurade av 3000 gamla skruttcyklar. Efter att ha släpat ut ett par cyklar, där hjul trillade av och styren hängde löst, skymtade jag däcken och insåg att det inte alls var mina sommardäck, utan andra vinterdäck. Och för att komma åt sommardäcken, som låg i det andra förrådet, var jag tvungen att släpa tillbaka skruttcyklarna jag hade kånkat ut. Sen lyckades jag klämma mig på domkraften innan jag ens skulle använda den. Men sen gick det bättre. J och Elsa kom ut och hjälpte till lite och när däcken var bytta åkte de till brandstationen och tvättade både däck och bil.

Inga kommentarer: