tisdag 27 december 2011

Tjejen med lurarna

Så här hittar man ofta den lilla damen: Med lurar lyssnandes på antingen CD- eller LP-skivor. Kom på för ett tag sedan att jag hade en några barn-LP-skivor, så nu snurrar Televinken, Misse och Mojje och lite annat. Oftast vill hon höra Knaperi knus = Hans och Greta, favoritsagan just nu. Pepparkakshuset och häxan fascinerar henne.
 I knät har hon en sjungande gris som jag fick nyligen av en kompis från au-pairtiden som bor i Tyskland. På den tiden samlade jag på grisar och det är väl så hon minns mig, så därför landade det ett paket med denna gris i min brevlåda strax före jul. Elsa blev överlycklig. "Den är nog till mig!" sa hon och jag tänkte inte säga emot henne då jag är lite smått allergisk mot skrålande leksaker. Men hon tyckte att det var lite konstigt att paketet var adresserat till mig och inte till henne.
Vi gav Elsa ett par nya lurar i julklapp, ett par av den billigare varianten eftersom ljudkvalitén inte spelar så stor roll när man är snart 4 år. Problemet är att de luktar illa. Vad har de i vissa saker, som t ex hörlurar, ficklampor och skruvmejslar el dyl med gummihandtag? Det luktar sjukt ohälsosamt. Vem kan man vända sig till för att få sådana tester utförda tro?

Inga kommentarer: