lördag 10 december 2011

Liten tillbakagång

Elsa har klarat ca två veckor utan napp nu utan större bekymmer. Hon har varit sååå duktig. Ikväll kom det dock ett litet bakslag. Vi satt och tittade på Djungelboken 2 innan läggdags och när jag ville stänga av för läggning ville hon se mer. Då kom vi överens om att hon skulle få se färdigt filmen, men då blev det ingen saga eller sång sedan, utan bara bums i säng. Det var hon med på. När sedan filmen var slut och jag stängde av hör jag lilla fröken hästminne: "Men om man inte vill höra någon saga, då får man ju ha napp. Det sa du ju." . Ja, en gång för två veckor sedan, sa jag det i desperation för att få henne att sluta med nappen. Men jag var stenhård och menade på att hon ju faktiskt hade valt filmen istället för sagan. Stora tårar och hulkningar som ledde fram till rosslande hostningar (eftersom hon är förkyld). Jag stod fast, som den hjärtlösa mamma jag är, och tillslut somnade hon faktiskt utan nappen. Lilla vännen, det är inte lätt att vara liten och stor på samma gång.

1 kommentar:

Marielle sa...

Vad duktiga ni är! Både föräldrar och Elsa! Så lätt det hade varit att bli övertalad där, men nu vet både ni och hon att hon KAN somna utan nappen trots att det kom en del tårar.