torsdag 27 februari 2014

Mycket konstigheter nu...

Nattade Elsa och sa "Godnatt, sov gott, vakna torrt, ses imorrn" som vanligt. Gick ner och pratade med mannen. Hörde tass, tass, tass, duns från övervåningen. Hmmm, vad är det nu? Toadags? Sedan tyst igen. Glömde bort det och när jag sedan tittade till henne lite senare låg hon med täcket upp till öronen. Eftersom jag vet att hon alltid blir svettvarm, brukar jag dra ner täcket lite och vad får man se? Jo följande:

 Hon har alltså varit upp och tagit på sig nya prinsessklänningen och fleecetights (!!!) och lagt sig under täcket igen. Lägg märke till galgen som också låg under täcket. Misstänker att någon ville vara redo för morgondagen då det ska hinnas med att packa innan dagis inför övernattning hos mormor & morfar. Natten innan hade hon tagit på sig en tröja, trosor och strumpbyxor som hon sov i och innan jag hann upp ur sängen i morse var hon redan i full färd med att göra sig fin i håret. Den lilla damen är full av idéer just nu, både bra och mindre genomtänkta varianter. Lyckades få av prinsessklänning och fleecebyxor utan att väcka henne alltför mycket, hon hjälpte t o m till i näst intill sovande tillstånd för det var nog både svettigt och kliade.

Min lilla knasiga älskade prinsessa. 


Inga kommentarer: