måndag 18 mars 2013

Samlarmani del 1

Härom dagen satt jag och tittade igenom en gammal chokladkartong innehållandes min gamla klistermärkessamling. Fantastiskt roligt att se dessa gamla klistermärken igen. Vissa är fina eller häftiga, men många är råfula reklamklistermärken. På den tiden lockade inte bara utseendet, utan mängden var också viktig. Man ville ju ha så många som möjligt. När jag satt där kom jag att tänka på att jag samlade på ganska många olika saker när jag var yngre. Jag skrev ner en lista på alla saker jag kom på. Det blev en lång lista. Just nu är jag uppe i 19 olika samlarobjekt. Det roliga är att jag faktiskt har kvar många av dessa. Tänkte försöka presentera dessa här på bloggen, målet är minst ett samlarobjekt i veckan.

Luktisar, som man skrapade på med nageln och därefter sniffade på. Dessa tillhörde brorsan först. Lyckan var stor när jag fick ta över dem.

Jag var faktiskt där.

Underbar slogan.

Klistermärke som medföljde flingpaketet. Och dessa var riktigt coola, eftersom bakgrunden var genomskinlig.

Vart tog Luxor vägen?


Nordchoklad - minns ännu den ljuva doften av choklad när man cyklade förbi utanför.

Fin bensin. :-)


Dyrgripen i samlingen. Allt som glittrade stod högt i kurs.


Idolklistermärken från tidningen Okej.


Samlarklistermärken med Barbie som skulle sättas in i ett särskilt album. Har ett antal dubletter kvar. Någon som vill byta? ;-) Albumet däremot vet jag inte vart det har tagit vägen.

Garbage pail kids... samlade man på. Idag är det obegripligt.
Utöver dessa klistermärken samlade jag bl a även på små glittriga och luddiga märken som man köpte små ark av från rullar på typ Gallerix. Dessa kunde man också byta med varandra. Och klistermärken från Bamse, Kalle Anka och Bobo. Och lite till...

Inga kommentarer: