fredag 11 maj 2012

Markbyggnadspraktik

Hade två veckors markbyggnadspraktik hos JFF Mark- och Trädgårdsdesign. Mycket duktiga och trevliga killar. Konstaterade att jag för första gången in mitt liv var ÄLDST på arbetsplatsen. Ganska knäckande faktiskt.
Här ska det byggas en trapp in till huset.

Mycket nöjd med att ha klarat av mitt uppdrag att såga till hörnstenarna alldeles själv. Fick bara göra om det tre gånger...

Inspektören  Gustaf - en mycket sällskapssjuk filur



"Ska den stenen verkligen ligga där?"


Här ska det byggas poolsarg.


Stödmur och trappa ska byggas.

Läggning av byasten.

Så här kan bilen se ut efter en dag i Torsås... Den misstänkta förövaren tros vara en traktor.

Elsa hjälpte mig att tvätta bilen när jag kom hem.

Markarbete även på helgen, då vi la en kalkstensgång på dagis.